Zoals Alleen Oma Dat Kan
Generation efter generation, förs recept och hemliga matlagningstips vidare. Ofta är det mor- och farföräldrarna som delar dessa tips och tricks till sina barn och barnbarn. Dessa specialrätter har historier som inte bör gå förlorade, därför dyker Danny in i köket med mor- och farmödrar och mor- och farfäder för att laga speciella familjerecept.
Det här avsnittet handlar om det surinamesiska köket, och tillsammans med farmor Trees lagar Danny några traditionella familjerecept. Idag lagar de dendeng ragi och Danny gör sambal goreng-bönor med en skål ris.
Det här avsnittet handlar om det surinamesiska köket, och tillsammans med farmor Trees lagar Danny några traditionella familjerecept. Idag lagar de äggrullar med kyckling och Danny gör chilisås och sambalsås.
Det här avsnittet handlar om det surinamesiska köket, och tillsammans med farmor Trees lagar Danny några traditionella familjerecept. Idag gör de pom, och Danny gör en mango chutney pom smörgås på en surinamsk bulle.
Det här avsnittet handlar om det surinamesiska köket, och tillsammans med farmor Trees lagar Danny några traditionella familjerecept. Idag lagar de javanesisk kyckling, och Danny gör nasi goreng.
Det här avsnittet handlar om det surinamesiska köket, och tillsammans med farmor Trees lagar Danny några traditionella familjerecept. Idag lagar de pejeh, och Danny gör pisang goreng katjang pedis.
Det här avsnittet handlar om det turkiska köket, och tillsammans med farmor Dudu lagar Danny några traditionella familjerecept. Idag gör de lahmacun, även känd som turkisk pizza, och Danny gör sin egen tolkning av en turkisk sallad.