Sofia the First: Once Upon a Princess
Sofia strives to become the first princess to earn a spot on her school's flying derby team. Although paired with the overly-anxious horse Minimus, Sofia learns to believe in herself and proves that a princess can do anything she sets her mind to.
The Big Sleepover
Sofia invites her friends from the village to a royal slumber party – and struggles to help her old friends get along with her new princess pals.
Sofia befriends the trolls that live in cave; a lesson about judging others; Sofia's father's fear of trolls.
Sofia becomes Cedric the Royal Sorcerer's apprentice and helps him impress King Roland with a new magic trick.
Sofia and her step-siblings learn a lesson about owning up to their mistakes when James recklessly breaks a stained glass portrait of the Royal Family and their trip to the circus is disrupted.
Sofia helps a shy classmate overcome her fear of speaking in public and Clover makes a new animal friend.