Geronimo: An American Legend
Following the expansion of the United States into the Southwest, the Apache Indians are forced onto a reservation to live out their lives as lowly corn farmers. While many resign themselves to this fate, several Apaches, including Geronimo (Wes Studi), refuse to go quietly. Hoping to quell a major rebellion, General Charles Crook (Gene Hackman) dispatches over 5,000 U.S. Cavalry soldiers, led by Lieutenant Charles Gatewood (Jason Patric), to hunt down Geronimo and his men.