Polygamy loves company. HBO's hit drama series introduces Bill Henrickson (Bill Paxton), a polygamist who faces a myriad of challenges in meeting the emotional, romantic, and financial needs of his three wives and their children as they live together in suburban Salt Lake City.
In the series premiere, polygamist Bill Henrickson tries to satisfy the emotional, romantic and financial needs of his three wives and seven children in suburban Salt Lake City. As if that isn't enough, he's launching his second 'Home Plus' hardware superstore and trying to deal with a powerful cult leader as well as his parents, brother and in-laws.
Viagra Blue
Nicki gets sidetracked after scolding Bill for disrespecting Barb on her 'day,' though Barb eventually gets payback. Worried about Roman's threats, Bill looks into installing a security system at his home(s); Franklin's hospital convalescence ends with a visit from Roman; Sarah forges a new friendship; and Bill compensates for rising demands at home.
Despite being admonished by Bill for her spendthrift ways, Nicki tries to throw an extravagant birthday party at a hotel for her 5-year-old son Wayne. Meanwhile, Bill installs a 'perimeter of defense' around his home; Barb tries to keep the family's secret hidden from the neighbors; Margene stands up for herself; and Home Plus gets an unwanted visitor.
Bill seeks 'clarity' after having some unsettling dreams. Later, on a hunting trip with Ben, he gets the answer for which he's been searching. Barb gets a long-term teaching job, putting added pressure on Nicki and Margene at home. Nicki fends off her creditors; Joey pays Bill a visit with some revealing news about Roman; Heather rescues Sarah from a bad party.
Bill and Barb's behavior arouses Nicki's suspicions. Meanwhile, Bill and Don get dirt on Roman after placing an anonymous call to Attorney General's 'Polygamy Czar'; a Home Plus employee comes forward with an unsettling accusation; Margene embraces the friendship of her neighbor Pam, raising concerns for the other wives; Nicki makes a happy announcement.
Bill heads to Juniper Creek to attend the funeral of his father's first wife Roberta, and to make Roman a settlement proposal he may or may not be able to refuse. Lois sees Roberta's demise as an opportunity to rise to First Wife. Meanwhile, Barb bails Nicki out of a jam at Home Plus, and Ben ponders whether he should follow in his father's footsteps.