Royal Pains centers on young doctor Hank Lawson who seems to have it all . . . thriving career, beautiful girlfriend, and swank NYC apartment. With one fateful and principled decision in the ER, Hank loses it all.
Wrongly blamed for a patient's death and shunned by the medical community, Dr. Hank Lawson stumbles upon a new career as a high society doctor for hire.
The pushy wife of a U.S. senator calls Hank and Divya to perform a discreet "executive physical" on her teenage son, who will be the starting quarterback for the Notre Dame Fighting Irish in the fall.
After the owner/head chef of a trendy Hampton's restaurant suffers a stroke, Hank attempts to save her from potential long-term damage, but she goes missing before treatment is administered.
Hank and Evan take a weekend-long assignment for a wealthy family during a gathering on a technology-free private island; Evan butts heads with one of the family's teenage sons; Jill wrestles with hospital politics and her feelings for Hank.