Lilies of the Field
When traveling African-American handyman Homer Smith (Sidney Poitier) stops by a farm in rural Arizona, he is welcomed by a group of Roman Catholic nuns who have emigrated from Germany. Realizing that the farm needs a lot of work, Homer takes on a number of repair projects for the women, who are led by the headstrong Mother Maria (Lilia Skala). Impressed by Homer's kindness and strong work ethic, the nuns come to believe that he has been sent by God to help build them a chapel.