The Order of Rights
Emma Stein (Emma Elle Roberts), a pregnant single girl has been advised by her mother to have an abortion despite the objection of the child's young Christian father, Ethan Carpenter (Ben Davies). Even as Ethan tries to help her, she decides to go ahead with terminating the pregnancy. Ethan and his family file a lawsuit on behalf of the child’s right to life, and their story moves to prominence as a nationally publicized court case. The court has to decide whether the child in Emma’s womb is a person or not, and if so, if it is endowed with the unalienable rights as enumerated in the Declaration of Independence.