1453-The Fall of Constantinople
Сезон 1, серия 2: Although many educated people think they know about the fall of the Roman Empire, Professor Liulevicius says the end actually happened 1,000 years later with the fall of Constantinople to the Ottoman Turks. Delve deeper into this event and learn the trauma the loss created for Europeans.