A Favorite Fibonacci Fact
S1, E5: See the professor’s favorite Fibonacci fact, which involves a concept called the greatest common divisor (GCD). Turn back the clock to the ancient Greek mathematician Euclid, who formulated an ingenious method for finding the GCD for any two integers. Then observe the Fibonacci connection emerge by working out the worst-case scenario that requires the maximum number of steps to get an answer.