A Preview of Calculus
S1, E1: Calculus is the mathematics of change, a field with many important applications in science, engineering, medicine, business, and other disciplines. Begin by surveying the goals of the series. Then get your feet wet by investigating the classic tangent line problem, which illustrates the concept of limits.