These 36 episodes cover all the major topics of a full-year calculus course in high school at the College Board Advanced Placement AB level or a first-semester course in college. Award-winning Professor Bruce H. Edwards guides you through hundreds of examples and problems, each of which is designed to explain and reinforce the major concepts of this vital mathematical field.