A Rogue's Tale
S2, E9: Mystique, Rogue's foster mother, forces her to revisit her own past. Rogue's overpowering flashbacks drive her from the X-Men and into the waiting arms of Ms. Marvel, Rogue's first enemy. Her mind is trapped in Rogue's body because Rogue had absorbed her entire mind. On a psychic plane, the vengeful Ms. Marvel and an apologetic Rogue battle it out. Jean Grey uses Cerebro and goes inside Rogue's mind in an attempt to free Rogue from her torment.