A Wave Function to Describe Particles
Сезон 1, серия 4: Transition from the old quantum theory to full-fledged quantum mechanics with the mathematically elegant concept of the wave function, derived by Erwin Schrödinger in 1925. Professor Carroll guides you through the terms of the Schrödinger equation, which earned a Nobel Prize for Schrödinger and became the basis for wave mechanics—the theory that predicts how quantum systems behave.