Alpha, Beta, and Gamma Decay
Сезон 1, серия 3: Now turn to unstable nuclei and the process of radioactive decay. Trace three types of decay - alpha, beta, and gamma - studying the particles involved, their charge (or lack thereof) and energy ranges. Measure radioactivity with a Geiger counter, and consider what it would take to shield against each type of radiation.