Applications of Fibonacci Numbers
Сезон 1, серия 3: Arrange a strip of various lengths with squares and dominoes (which are twice the length of squares). Discover that the number of tiling combinations follows the Fibonacci sequence. This leads to the concept of combinatorial proofs, which are Professor Benjamin’s favorite type of proof. Examine a related application—Zeckendorf’s theorem—and its interesting ability to convert kilometers to miles.