Little House on the Prairie At the End of the Rainbow
S2, E10: While fishing in a stream, Laura and a friend discover something shiny in the water. Believing that it is gold, Laura and Jonah take many secret trips to this spot to gather it all. Laura fantasizes about all the wonderful things she can afford for her family, but when she and Jonah haul their findings to the bank, they are both heartbroken and humiliated to learn that it is only "fool's gold.