Australopithecus afarensis—Ancestor or Not?
S1, E2: One of the most famous scientific debates in anthropology took place in the 1970s, with the discovery of fossil remains of a possible Homo ancestor, Australopithecus afarensis. Where exactly did Homo come from? Follow this highly public story from the perspective of the key personalities involved: scientists Don Johanson and Richard Leakey.