Back Burners
S3, E7: Herc discovers a blast from the past, which he belatedly reveals to his ex-colleagues. Daniels blows a gasket over the real reason the detail was reassigned from an investigation in Pimlico to the Western District. Stringer Bell learns from Donette that she's told Brianna about McNulty's visit and that Brianna is likely to talk to him. Bubbles makes a sales call and finds Johnny during the long, strange trip. Omar grapples with guilt as Butchie points out its pitfalls. Greggs stumbles into Cheryl, forcing them to confront the realities of their relationship. Carver announces a new tax initiative to help the unemployed. After a traffic stop turns bad, Colvin is forced to explain Amsterdam to members of the detail. Bunk receives a gift-wrapped surprise, while a single cell phone allows Freamon to begin mapping out a communications network for the Barksdale organization. Councilman Carcetti confronts Mayor Royce after learning that nothing's been done about the witness protection issue. McNulty tracks Terri to Washington, where he discovers the ups and downs of a long-distance relationship. Marlo dispatches a drive-by on a Barksdale corner from the calm of his pigeon coop.