Bell’s Theorem and Schrödinger’s Cat
Сезон 1, серия 4: Ponder two celebrated and thought-provoking responses to the apparent incompatibility of quantum mechanics and classical physics. Bell’s theorem shows that attempts to reconcile the two systems are futile in a certain class of theories. Next, Schrodinger’s cat is a thought experiment implying that a cat could be both dead and alive if the standard interpretation of quantum mechanics holds.