Biochemistry Is the Science of Us
S1, E1: Get started on the subjects that Professor Ahern calls “the science of us”: biochemistry and its allied field molecular biology, which both tell us who we are. Discover the handful of elements involved in biochemical reactions; the bonds they form; and the wide array of molecules that result, including amino acids, which are the building blocks of proteins.