S5, E15: During the battle between Jin Kariya and Rantao, Karyia learns the origin of his powers. Rantao pleads with Kariya to use the Jokai Crest to save the Bounts and he is forced to remember his lifetime of oppression and his reasons to destroy the Soul Society. Meanwhile, Uryu has had time to heal and is on his way to join the fight.