Brahmanic Synthesis
S1, E15: While the regional governments remained fragmented at the turn of the Common Era, the Brahmins worked to rebuild their cultural prominence. They formally developed what is today Hinduism, thanks to a series of written manuals, or shastras, which lay out the principles of an ideal life - including notions of dharma, kama, artha, and moksha.