Britain’s Railway Pioneers
Сезон 1, серия 2: Learn about early steam tech, and the mounting of steam engines on vehicles, producing the first locomotives. Follow the rise of the first railways in Britain in the 1820s, and the brilliant engineers behind them. See how the proliferation of railways altered the landscape of Britain, accelerating urbanization, and observe the many ways that railways changed British life in the 19th century.