Buffalo Bill Cody and the Myth of the West
S1, E3: Examine the complex and fascinating story of the conquest of the American West. First, assess key myths surrounding the West and how it was settled. Explore the motives and realities of westward migration, the components of the western economy, and the conflicts with Native Americans that led to violence and tragedy.