Burger Empire: The Ray Kroc Story
S5, E12: In the 1950s, middle-aged salesman Ray Kroc is drowning in debt when he's inspired by a roadside burger stand he wants to spread nationwide--McDonald's. To buy out the business, he creates the modern model of franchising and ignites a fast-food gold rush. Over three decades, Kroc's innovation produces icons like the Big Mac and Chicken McNugget, crushing the competition to make McDonald's the biggest fast-food chain in the world.