Sonic X Chaos Emerald Chaos
S1, E4: Sonic and the others are together and talking. Knuckles says that they were thrown into this world because of Sonic's recklessness, it is not so. It was the Chaos Emerald that caused the disturbance. Chuck asks what the Chaos Emerald is, no one is able to give him an answer.