Chapter Four
S1, E4: While working a day job at the Bern patent office, Albert Einstein (Johnny Flynn) burns the candle at both ends supported by his new wife, Mileva (Samantha Colley), fueling four papers, among them the theory of special relativity, in what will historically be considered his “miracle year.” One of the papers catches the attention of notable theoretical physicist Max Planck.