China's Early Golden Age: The Han Dynasty
S1, E3: Enter the lives of the Han nobility - China's second imperial dynasty - through their tombs, whose fabulous artifacts bear witness to their lavish lifestyle, diet, and concern for learning. Take account of the Han golden age, during which essential imperial institutions were established and Han territories were expanded. Also take note of the rise of a new and powerful scholarly elite.