Chinggis Khan’s Early Conquests
S1, E5: Having consolidated his power over the Mongol tribes, Chinggis Khan had to decide what to do next with his unbeatable army, and how to prevent it from dissolving into division and chaos. Review the geopolitical situation in inner Eurasia at this time. Then follow Chinggis’s forces on their first campaigns outside of Mongolia. Their number-one target: the Jin dynasty in China.