Christianity in the Roman World: An Overview
Сезон 1, серия 4: Christianity’s success stems from its similarities to and differences from other religious practices. Survey the doctrines that separated Christianity from Judaism, including a sense of exclusivity—the belief that one must belong to the Christian community to the exclusion of other religions and cultic practices.