Complex Goddesses: Athena, Aphrodite, Hera
Сезон 1, серия 2: Meet three iconic goddesses whose personalities and stories reflect how the ancient Greeks viewed women. They are: Athena, who emerged fully-formed from Zeus's head and is linked to legal courts; Aphrodite, best known for her wild love affair with Adonis; and Hera, Zeus's wife-sister, who presides over marriage and childbirth.