S1, E1: Dr. Lincoln opens the series with the observation that all matter is made of atoms. But how do we know? The atomic hypothesis goes back to antiquity, although that was just an inspired guess. Survey the contributions of later scientists such as John Dalton and Albert Einstein. Discover why atoms are invisible to light microscopes, but not to the scanning transmission electron microscope.