Taught by Dr. Don Lincoln of Fermi National Accelerator Laboratory, this series probes the clues to the most astounding discoveries in modern physics, covering everything from quarks to the accelerating universe. The theories covered include special and general relativity, quantum mechanics, and the Big Bang, along with speculative ideas such as cosmic inflation, dark matter, and dark energy.