Taught by Professor Gary Felder of Smith College, this course covers the history of the early universe starting with the Big Bang and continuing to the formation of the first stars and galaxies hundreds of millions of years later. Professor Felder also looks ahead to the ultimate fate of the universe and to speculation on what may have happened before the Big Bang.