The Paradox of Quantum Entanglement
S1, E4: Dr. Lincoln boldly confronts the paradox of quantum entanglement, which governs the behavior of particles that share the same quantum state. Discover that the rules of quantum mechanics defy every attempt to explain what seems inexplicable—implying, for example, that a cat could be simultaneously dead and alive in Erwin Schrödinger’s famous thought experiment. Explore other spooky examples.