Curious George Flies a Kite / From Scratch
Сезон 1, серия 1: Curious George Flies a Kite: A gusty morning at the country house leads George to experiment with aerodynamics. In the wind, birds soar, ping-pong balls roll, and bricks dont move at all. But the best thing of all for a windy day is a kite. George, with the not so willing assistance of Jumpy the Squirrel, discovers the wonders and the perils of kite flying. From Scratch: Gnocchi, the cat, is accused of scratching the booths in Chef Pisghettis restaurant. To prove Gnocchis innocence (and eat cannoli), George decides to mount an investigation. Using his scientific inquiry skills, he observes the differences between the scratches Gnocchi makes with her claws and the scratches left on the booth and shows that his friend was wrongfully accused.