Defeat and Recovery, 1402-1451
Сезон 1, серия 5: The defeat of Sultan Bayezid by Tamerlane at the Battle of Angora revealed the fragile nature of the nascent Ottoman sultanate. Focus on the empire's recovery under Mehmed I Çelebi and Murad II, who made the empire into a bureaucratic monarchy and defeated the Hungarians at the Battle of Varna.