Defending the Crusader States, 1099–1144
S1, E6: The First Crusade saw the founding of the crusader kingdoms of Jerusalem, Antioch, and the counties of Edessa and Tripoli. Trace the surprising alliances made to better defend crusader territories. Witness the debacle of the first European attempt to reinforce the crusader states, and the shifting alliances and conflicts that led to the fall of Edessa.