Descent
S5, E9: In London, England's Victorian era, two scientists, Dr. James Xavier and Dr. Nathaniel Essex, hotly debate Charles Darwin's theory of natural selection. Essex believes mutants are the next genetic step forward and begins a bizarre experiment involving mutant evolution. The origin of Mr. Sinister is revealed, as Dr. Xavier attempts to stop Essex before he goes too far.