Dinosaurs in the Snow / Cretaceous Conifers
S1, E17: Dinosaurs in the Snow: Buddy and his Pteranodon family ride the Dinosaur Train to the North Pole - where it's cooler, and the skies are dark all winter long! The kids get to play in the snow and slide on a frozen pond for the first time. Cretaceous Conifers: The whole Pteranodon family have fun celebrating Mom's favorite holiday, Winter Solstice. They learn about large conifer (evergreen) trees and help decorate them at a holiday party.