Earthquake Loading: The Cypress Structure
Сезон 1, серия 5: While the Loma Prieta earthquake caused many fires, landslides, and structural failures, two thirds of the fatalities were caused by the collapse of the Cypress Structure, a two-level elevated highway. Explore the complex effects of earthquakes on structures and learn the role resonance and sediment-induced amplification played in this catastrophe.