Easter Island and the Moai
Сезон 1, серия 6: The extraordinary moai, the colossal statues of Easter Island, are a testament to human innovation and resilience. Begin with the amazing story of how this exceedingly remote island was colonized by Polynesian seafarers and how they subsisted there. Study the building techniques of the great statues, how they were transported across the island, and what they mean within the island’s culture.