Ebenezer Sprague
S2, E9: When Walnut Grove builds its very first bank, the cold and heartless Mr. Sprague settles in to run it. Charles tries to get on the man's good side right off the bat, but Mr. Sprague has been in the banking business long enough to sniff out these kinds of things, and after refusing to take the bait, he proceeds to turn Charles down flat when he requests an important loan.