Einstein: Chapter Eight
S1, E8: Attempting to flee to the United States, Albert Einstein (Geoffrey Rush) and his wife Elsa (Emily Watson) find that their visas have been blocked for entry by the U.S. State Department because Einstein’s politics placed him on the radar of FBI director J. Edgar Hoover (T.R. Knight). Just days before his departure, Einstein must convince the U.S. Consul in Germany that he is no threat to the country.