El Chavo El sarampión
S1, E4: Chespirito, the Metichito, unintentionally unmasks Shory in front of his two girlfriends. To avoid paying the rent, Don Ramon invents that the Chilindrina has measles, but as a liar, all the tenants will pay the consequences.