Electric Circuit Design
S1, E10: When people first realized that electricity could be controlled, it was the beginning of an explosion of opportunity, eventually leading to electronic circuits—circuits that can control other circuits. Learn why just two laws, Ohm’s law and the conservation of energy, provide all the information and relationships needed to design circuits.