S1, E2: The Chernobyl nuclear plant explodes, leaving the surrounding area in disarray. Vitas rushes to the site, but it's too late . Sveta perishes, leaving behind a baby girl, which, Lera decides to care for. Ihor plots aplan to keep Vitas and Lera apart.