Erma Eoraptor / Under the Volcano
S1, E24: Erma Eoraptor: Buddy, Tiny, and Mrs. Pteranodon go on an expedition all the way back to the Triassic Time Period to meet Erma Eoraptor, one the first species of dinosaur that ever lived. They ride to the end of the line to find Erma, and then bring her back for a ride on the Dinosaur Train! Under the Volcano: Buddy, Tiny and Dad take the Dinosaur Train to see Old Smoky, the local volcano. It’s such a spectacular sight that they go back for the rest of the family, only to discover they’ve already gone to see the volcano! The merry mix-up concludes as the whole family meets up just in time to catch Old Smoky erupting.