S1, E2: The animal families struggle as they face the formidable monsoon rains. The giant otter babies must watch out for predatory jaguars and learn to swim before their river floods. The coatis must eat all they can before their world disappears underwater. And the youngest capuchin monkey has to learn some clever survival skills fast.