Fade Into You
S6, E8: As Caroline and Elena prepare to host "Friendsgiving" at the dorm, they receive some hopeful news from Alaric and Stefan, who have traveled to Portland to gather some information regarding the Gemini Coven. Tyler is determined to help Liv (recurring guest star Penelope Mitchell) after she and Luke (recurring guest star Chris Brochu) reveal some disturbing information about their witch lineage and the impending plans their coven has for them. Meanwhile, dinner takes a drastic turn when Jo (recurring guest star Jodi Lyn O'Keefe), who has revealed some painful details about her past, finds herself fighting for her life, leaving Alaric scrambling to help from a distance. Finally, Kai (recurring guest star Chris Wood – The Carrie Diaries) makes a dangerous discovery that brings him one step closer to his release.